Stadig flere tjenester digitaliseres. Billetter på offentlig transport, pasientjournal, bank og handel - for å nevne noe. Det er ikke lett å henge med i svingene, og for enkelte kan dette være en så stor barriere at noen rett og slett ikke får tilgang til å bruke helt basale tjenester.
I en kronikk i Dagsavisen 10. oktober adresserer Kaja Vedlog Kveen, fagrådgiver i Røde Kors, det økende digitale utenforskapet blant eldre. Vi i SeniorSupport deler samme virkelighetsoppfatning og bekymring.
Hele 35 prosent av de over 70 år sier at de er sterkt eller ganske bekymret for ny teknologi og digitalisering av samfunnet. Det viser en landsdekkende spørreundersøkelse Opinion har gjennomført på vegne av Røde Kors.
I SeniorSupport tilbyr vi personlig hjelp hjemme hos kundene våre til akkurat det den enkelte trenger hjelp til. Vi merker stadig større pågang på denne typen hjelp. Flere eldre ser også muligheter innenfor den digitale verden, for eksempel å kunne FaceTime med barnebarna eller streame gamle filmer på TV.
Noe av det vi oftest bidrar med innenfor teknisk og digital hjelp er:
SeniorSupport hjelper mange eldre med å mestre og utnytte mulighetene i den digitale hverdagen.
Er du interessert i våre tjenester?
Vi forteller gjerne mer! Fyll ut skjemaet under og vi kontakter deg innen én time.
Et møte med gründeren bak Movu – det nye moderne mobilitetshjelpemiddelet
SeniorSupport heier på alle som jobber for å gjøre eldres hverdag bedre! Og vi synes allti...
Les hele artikkelen her
Besøksvenn Christina drives av ønsket om å få andre til å ha det bedre
Christina (38 år) fra Östersund i Sverige er besøksvenn for flere eldre og har hatt mange ...
Les hele artikkelen her
En positiv forandring i en ensom forfattertilværelse
Pål Gerhard er en bergenser bosatt i Asker. Han er forfatter og besøksvenn. En av grunnene...
Les hele artikkelen her
Fremtidsfullmakt sikrer at noen du stoler på tar valg på dine vegne den dagen du ikke klarer det selv
SeniorSupport ønsker å opplyse om viktigheten av fremtidsfullmakt og tok derfor en prat me...
Les hele artikkelen her