Stadig flere tjenester digitaliseres. Billetter på offentlig transport, pasientjournal, bank og handel - for å nevne noe. Det er ikke lett å henge med i svingene, og for enkelte kan dette være en så stor barriere at noen rett og slett ikke får tilgang til å bruke helt basale tjenester.
I en kronikk i Dagsavisen 10. oktober adresserer Kaja Vedlog Kveen, fagrådgiver i Røde Kors, det økende digitale utenforskapet blant eldre. Vi i SeniorSupport deler samme virkelighetsoppfatning og bekymring.
Hele 35 prosent av de over 70 år sier at de er sterkt eller ganske bekymret for ny teknologi og digitalisering av samfunnet. Det viser en landsdekkende spørreundersøkelse Opinion har gjennomført på vegne av Røde Kors.
I SeniorSupport tilbyr vi personlig hjelp hjemme hos kundene våre til akkurat det den enkelte trenger hjelp til. Vi merker stadig større pågang på denne typen hjelp. Flere eldre ser også muligheter innenfor den digitale verden, for eksempel å kunne FaceTime med barnebarna eller streame gamle filmer på TV.
Noe av det vi oftest bidrar med innenfor teknisk og digital hjelp er:
SeniorSupport hjelper mange eldre med å mestre og utnytte mulighetene i den digitale hverdagen.
Er du interessert i våre tjenester?
Vi forteller gjerne mer! Fyll ut skjemaet under og vi kontakter deg innen én time.
Hvordan gå frem for å få en besøksvenn hos SeniorSupport
SeniorSupport kobler mennesker sammen. Vi bidrar til gode relasjoner gjennom hjelp, støtte...
Les hele artikkelen her
Ensomhet hos eldre er et økende problem
Ensomhet hos eldre er et økende problem i vårt samfunn. Ifølge en undersøkelse fra Velferd...
Les hele artikkelen her
Dette gir Tor (75) livsglede!
Tor og besøksvenn Astrid fra SeniorSupport spiser boller og prater om musikk sammen. "Det ...
Les hele artikkelen her
Praktisk hjelp i hverdagen med besøksvenn
I tillegg til sosialt samvær og aktivitet, er praktisk hjelp en av grunnpilarene til Senio...
Les hele artikkelen her