Stadig flere tjenester digitaliseres. Billetter på offentlig transport, pasientjournal, bank og handel - for å nevne noe. Det er ikke lett å henge med i svingene, og for enkelte kan dette være en så stor barriere at noen rett og slett ikke får tilgang til å bruke helt basale tjenester.
I en kronikk i Dagsavisen 10. oktober adresserer Kaja Vedlog Kveen, fagrådgiver i Røde Kors, det økende digitale utenforskapet blant eldre. Vi i SeniorSupport deler samme virkelighetsoppfatning og bekymring.
Hele 35 prosent av de over 70 år sier at de er sterkt eller ganske bekymret for ny teknologi og digitalisering av samfunnet. Det viser en landsdekkende spørreundersøkelse Opinion har gjennomført på vegne av Røde Kors.
I SeniorSupport tilbyr vi personlig hjelp hjemme hos kundene våre til akkurat det den enkelte trenger hjelp til. Vi merker stadig større pågang på denne typen hjelp. Flere eldre ser også muligheter innenfor den digitale verden, for eksempel å kunne FaceTime med barnebarna eller streame gamle filmer på TV.
Noe av det vi oftest bidrar med innenfor teknisk og digital hjelp er:
SeniorSupport hjelper mange eldre med å mestre og utnytte mulighetene i den digitale hverdagen.
Er du interessert i våre tjenester?
Vi forteller gjerne mer! Fyll ut skjemaet under og vi kontakter deg innen én time.
“Å være besøksvenn gir glede - en verdifull relasjon for både senior og besøksvenn”
Elida er 24 år og ble inspirert av sin mor Ailins glede av å være besøksvenn til å prøve d...
Les hele artikkelen her
SeniorSupport vil bidra i kampen mot digitalt utenforskap
Blant de over 60 år, er det mer enn 500.000 som ikke bruker digitale verktøy. Dette fører ...
Les hele artikkelen her
God Matlyst - en ny tjeneste for bedre appetitt og ernæring blant eldre. Møt mannen bak matgleden: Bent Fuglesang (86)
Det er aldri for sent å bli gründer, i hvert fall ikke når man lager noe svært viktig og m...
Les hele artikkelen her
Wenche og Miguel får hjelp av SeniorSupport til alt fra rydding av klær, snømåking og renhold
Wenche og Miguel kom i kontakt med SeniorSupport for over et år siden, da de fikk en brosj...
Les hele artikkelen her