Spørsmål og svar om Seniorsupport

Vi får ofte spørsmål om SeniorSupport og tjenesten vi tilbyr. Nedenfor svarer vi på noen av de vanligste.

Er det noe annet du lurer på om tjenesten vår og SeniorSupport? Ikke nøl med å kontakte oss på hei@seniorsupport.no eller tlf.: 401 85 547.

Hva er SeniorSupport?

SeniorSupport er en eldretjeneste der vi fokuserer på oppbyggende aktiviteter og sosial kontakt for eldre. Vi er ikke en helsetjeneste eller spesialisttjeneste. Vi er derimot en gruppe mennesker som brenner for at eldre skal ha et innholdsrikt og aktivt liv. Vi er eksperter på gode samtaler, aktivisering og proaktiv hjelp.

Hvordan fungerer et abonnement hos SeniorSupport?

Vårt abonnement innebærer en fast besøksvenn halvannen time i uken til fast tid hver uke. Besøksvennen bidrar der det en behov - en tur ut i parken, hjelp med Facebook, lett husarbeid eller bli med ut på ærend. Medlemmer hos oss har også tilgang på vakttelefonen vår som kan ringes når som helst mellom 8 og 16, og der vi hjelper etter beste evne via telefon. Medlemmer får også invitasjon og medlemspriser til alle våre arrangementer, samt tilleggstjenester. Dette koster 3500 kr i måneden.

Hvordan kommer jeg i gang?

Skriv inn kontaktinformasjonen din her, ring eller send oss SMS på tlf.: 401 85 547. Noen fra SeniorSupport vil da ha en samtale med deg der vi kartlegger dine behov for en besøksvenn. Er det til deg, dine foreldre eller noen andre som står deg nær? Hva er behovene? Sosial kontakt? Ekstra hjelp i hverdagen? Hjelp til å komme seg ut? Litt av hvert? Neste steg er å avtale et prøvebesøk.

Er det mulig å prøve tjenesten først?

Ja, det er absolutt mulig! Vi tilbyr et kostnadsfritt prøvebesøk. Kontakt oss i dag for å avtale prøvebesøk.

Hvordan foregår et prøvebesøk?

På prøvebesøket vil det alltid komme to stykker fra SeniorSupport. En fra administrasjonen og personen som er tiltenkt som besøksvenn. Denne personen vil være nøye valgt ut basert på kartleggingssamtalen vi har hatt i forkant. Prøvebesøket skal vi bli kjent, vi skal lære mer om deres behov og dere skal få mer informasjon om hva vi tilbyr og kan gjøre for dere. Etter prøvebesøket avgjør dere om dere ønsker å fortsette.

Er det mulig å bytte besøksvenn hvis man ikke føler at det er er full klaff?

Ja, det er det! Vi har kjemigaranti. Dersom det ikke er full klaff med tiltenkt besøksvenn finner vi en annen.

Koster det ekstra for transport til og fra besøk?

Nei, dette er inkludert i prisen.

Er det bindingstid på tjenesten?

Nei, det er det ikke. Kunden betaler for en måned av gangen, men det er ingen bindingstid utover dette.

Er tjenesten kun for de som bor i Oslo?

Nei, vi har har flere kunder som bor utenfor Oslo som for eksempel Asker, Bærum, Skedsmokorset og Nittedal. Vi tilbyr tjenesten vår i hele Stor-Oslo og omkringliggende steder.